Statistiky využití služeb Dětského krizového centra do 30.9.2024
Ambulantní služby DKC
Aktivní klientela do 30.9.2024 – služby KP, SAS, SPOD
Od 1.1.2024 do 30.9.2024 jsme poskytovali odbornou ambulantní péči celkem 445 ohroženým dětem, přičemž 287 dětí vstoupilo do péče nově v roce 2024, 159 dětí pokračovalo v čerpání odborné pomoci, která byla zahájena v dřívějších letech, případně si u nich okolnosti vynutily obnovení péče.
Tab. 1: Aktivní klientela DKC od 1.1.2023 – 30.9.2024
Problematika | Ohrožených dětí | Konzultace* | Intervence | Kontakty | uživatelů | |
á 30 minut | á 10 min. | CELKEM | ||||
fyzické týrání | 54 | 1813 | 1107 | 1913 | 125 | |
psychické týrání | 9 | 233 | 182 | 217 | 17 | |
sexuální zneužívání | 128 | 4017 | 3023 | 4283 | 280 | |
ohrožující prostředí | 72 | 2102 | 1517 | 2299 | 167 | |
vyhrocený spor | 19 | 375 | 275 | 500 | 37 | |
sex.experimentování | 30 | 1046 | 661 | 919 | 72 | |
sebepoškozování, sebevražedné riziko | 44 | 249 | 175 | 157 | 85 | |
jiná problematika | 89 | 1043 | 767 | 813 | 171 | |
CELKEM 1. pol. 2024 | 445 | 10878 | 7707 | 11101 | 954 | |
2.Q 2023 | 393 | 8904 | 6340 | 8815 | 831 |
* Konzultace – všechna osobní setkání, distanční kontakty, kontakty v zájmu klienta s OSPODy, PČR aj.
Okamžitou krizovou pomoc využilo v období od 1.1.2024 do 30.9.2024 celkem 122 dětí v urgentních krizových situacích (za celý rok 2023 čerpalo OKP celkem 155 dětí).
Dominující formou ohrožení dětí v péči Dětského krizového centra je aktuálně fyzické a především sexuální násilí na dětech. V rámci „jiné problematiky nadále převažují děti s problematikou sebepoškozování a se zvýšených suicidálním rizikem. Narostl také počet dětí sexuálně experimentujících.
Linka důvěry DKC
V období 1.1.2024 – 30.9.2024 bylo prostřednictvím Linky důvěry přijato celkem 4.483 kontaktů (za celý rok 2023 bylo přijato 4.524 kontaktů, za celý rok 2022 bylo přijato 3.783 kontaktů!). Jedná se o významný nárůst přijatých kontaktů a pozitivní dopad posílených preventivních aktivit DKC realizovaných také v rámci EU projektu SIC.
Tab. 2: Forma kontaktů přijatých Linkou důvěry dle typů služby v období 1.1.2024 – 30.9.2024
Forma kontaktu | počet |
pevná linka | 2338 |
mobilní telefon | 1081 |
chat | 843 |
internetové poradenství (e-mail) | 221 |